-->
Logo

En Yeniler

kün fe yekün gibi sözler-Mevlana Sözleri Derin Sözler

kün fe yekün gibi sözler
Mevlana Sözleri
Derin Sözler
Diyorsun ki! Aşık oldum, "Yalan"... Aşk ile yanmadan gelme kapıma... Diyorsun ki: Yanıyorum, tamam ama "kül" olmadan gelme kapıma... Hz. Mevlana Rumi

*Yüzde ısrar etme, doksan'da olur..İnsan dediğin, noksanda olur.
Sakın büyüklenme, elde neler var..Bir ben varım deme,yoksanda olur..Hz.Mevlana (k.s.)

*Sen yine sükutu giyin! Dilersen hiç konuşma.
Ben kelamlarımı çürüttüm yolunda. Çarpsa da bir tokat gibi yüzüme,her harfi yoluna heceledim.
Ve bilesin üstüne aşkı giydirdiğim...Söz verdim ben bu yüreğe , hiçbir harfi sensiz bir cümleye kurban etmedim ... Hz.Mevlana

*Ey AŞIK! Hani özlem çekiyorsun ya sevgiliye.Bil ki sevgilidendir özlemin özü.Odur asıl sana özlem duyan.Çünkü o tutuşturmayınca alevi,kimsede olmaz ateş.Ve AŞK ateşi önce sevilene, ondan sonra sevene düşer. Hz. Mevlana

*Sana yüklediğim mânâları sakın ola senmişsin gibi düşünme; inan ki aldanırsın.
Sen o anlamlarla sadece zâhirde varsın. Sen gönül dünyama yansıyandan ayrısın.
Ben seviyorsam sen bahanesin, asıl sevdiğim Hakk'tır (C.C) unutmayasın !..Hz. Mevlana.

*İstiyorsan HAKK'a varmayı,Meslek edin gönül almayı,
Bırak saraylarda mermer olmayı,Toprak ol bağrında güller yetişsin.." Hz.Mevlana

*"Ne zaman gökyüzüne bir nefes,bir duâ gönderdin de,ardınca ona benzer bir iyilik gelmedi?" Hz.Mevlana

*Bir kimsenin Hakk' ı sevmesinin alameti kendisine şu üç meziyetin verilmiş olmasıdır. Deniz gibi cömertlik güneş gibi şefkat yer gibi tevazu." (Beyazid-i Bistami)


*Nokta (.) koyduysan bir kere, çevirmeyeceksin onu virgüle (,) ne soru kalmalı, ne de tek bir soru işareti geriye...!!! Hz Mevlana

*Leyla değlim dost; lakin çağırırsan çöllere gelirim.Sana yalan halde gelmem , toplarım özümü yalın halde gelirim. Kapıyı çaldığında "kim o ? "dersen ; ben olmam kapında sen olur gelirim.Sen gel de yeter ki , yola yük olmam,yol olur gelirim.. Hz.Mevlana

*Zorluklara daldınsa, daralıp kaldınsa, sabret.Çünkü sabır; genişliğin anahtarıdır...Hz.Mevlana

*Gerek yok her "SÖZÜ".. Laf ile Beyana.. Bir bakış "BIN" Söz eder.. bakıştan "ANLAYANA"....Hz.Mevlana

*Yağmurlarında ıslandığı bir yağmur vardır adı AŞK...
Ateşlerinde yanıp kül olduğu bir ateş vardır adı AŞK...
Kelebekleri intihara sürükleyen yıldızları da kaydıran aslında AŞK... Gölgelerin gölgede kaldığı bir durumdur, sırların sır verdiği bir haldir AŞK... Ve aslında AŞKINDA AŞIK olduğu bir AŞK vardır...İLAHİ AŞK.... Hz. Mevlana

*Sükut eyledim, ''Kahrı var'' dediler. Biraz söyledim, ''Zehri'' var dediler. Sustum, kahrından susuyor dediler; biraz konuştum, zehrini kusuyor dediler... Hz.Mevlana

*Aşka yanmalı, Can dediğin... Ya canın olmalı; Ya da,canını almalı... Yar diyemezsin ki herkese, İçindeki yaran olmalı... Herkesin de bir yüreği vardır amma, Yürek dediğin de, Bir Aşka yanmalı.. Hz.Mevlana

*Bir can var canımda o canı ara! Beden dağındaki o gizli mücevheri ara! Ey yürüyüp giden dost bütün gücünle ara !Ama dışarıda değil aradığını kendi içinde ara !...Hz. Mevlana

*Her seher vakti döktüğüm gözyaşları, hasta gönlümden bana bir haber getirmese de, etrâfımda bulunanlardan hiç kimsenin benim gönlümden haberi yok!...Hz.Mevlana

*Ay doğmuyorsa yüzüne,güneş vurmuyorsa pencerene,
kabahati ,ne güneşte , ne ay da ara... Gözlerindeki perdeyi arala. . . ! Hz.Mevlana

*Bir şey yap...Güzel olsun.Çok mu zor?O vakit güzel bir şey söyle.Dilin mi dönmüyor?Güzel bir şey gör.Veya;güzel bir şey yaz.Beceremez misin?Öyleyse güzel bir şeye başla...ama hep güzel olsun.Çünkü"her insan ölecek yaşta.."geç kalmayasın.(ŞEMS-İ TEBRİZİ)

*Bir şey yap...Güzel olsun.Çok mu zor?
O vakit güzel bir şey söyle.Dilin mi dönmüyor?Güzel bir şey gör.Veya;güzel bir şey yaz.Beceremez misin?Öyleyse güzel bir şeye başla...ama hep güzel olsun.Çünkü "her insan ölecek yaşta.."geç kalmayasın....ŞEMS-İ TEBRİZİ

*Her aşığım diyen aşık olmaz. Her sevgiden bahseden sâdık olmaz. İlahi herkes mert bir aşık olmaz. Sıradan kalplerde "AŞK" derdi bulunmaz......Hz.Mevlana

*Kötü bir döneme girdiğinde ve her şey sana karşı gibi göründüğünde, bir dakika bile dayanamayacakmışsın gibi geldiğinde SAKIN PES ETME; çünkü işte orası gidişatın değişeceği yer ve zamandır...."Hz. Mevlana"

*Yoksulluğu anladık da sevmek neden kıt kanaat? Yoksa yürekler mi yoksul kimler biçmiş Aşk' a fiyat? Hz.Mevlana

*Ey Gönül; Sen, Aşkı ve sevdayı onda bunda mı sanırsın ? Oysa o, senin BAĞRINDA Hâlâ anlamaz mısın ? ... Hz. Mevlana ..

*Gönlünde olanı benden gizleme ki benim gönlümdeki de ortaya çıksın ....Hz.Mevlana....

*Ayıplarım gönül seni hal bilmeze hal sorarsın, yanında bülbül dururken kargalardan gül sorarsın...! Hz Mevlana

*Yüzde ısrar etme doksanda olur.insan dediğinde noksanda olur.sakın büyüklenme elde neler var bir ben varım deme yoksan da olur.....Hz.Mevlana

*"Lisânı ağızda olanı değil, lisânı gönülde olanlara yâr et bizi... Tebessümü simâsında olanı değil, tebessümü gönülde olanlara kat bizi... Aşkı tende sananı değil, aşkı ruhunda can bilenlere arat bizi. . . !" Hz mevlana

*Ey gönül; Kanaate ermekle hiç kimse canından olmadı, hırs ile de hiç kimse sultan olmadı... HZ. MEVLANA

*Bin "SENE" de okusam.. ne "BİLİYORSUN" diye sorsalar bana? "HADDİMİ" Bilirim derim....Hz. Mevlana

*Günahlara kefarettir gönüldeki keder, Niyetler halis olunca olmaz ameller heder, Biraz Sabreyle Allah ihmal etmez İMTİHAN eder. . . ! Hz.Mevlana

*Dayan Be Gönlüm!!! Bîçare Değilsin Yaradan Sana Yar.. Kimsesiz Değilsin, Yanında "Kimsesizler kimsesi" Var! ... Biliyorum! Sığmazsın Hiç Bir Yere Bu Sevdayla, Dünya Sana Dar!.. Ama Dayan Gönlüm!... Dayan Ki Her Gecenin Mutlaka Bir Sabahı Var!!!.. Hz.Mevlana

*Buluşunca coşmak, çok konuşmak dostluk alametidir ! Dilin tutulması, konuşmamak da birbirini sevmemek, anlaşmamak işaretidir!Sevgiliyi gören gönül nasıl olur da suratını asar, ekşitir; gülü gören bülbül nasıl olur da susar ötmez ! ( Hz. Mevlana )

*Ey Gönül! Aşkın belli bir cismi yok ki kişilerde arayasın; Aşkın haritası yok ki define avcılarına başvurasın; Aşk aramayla bulunur değil ki siparişini yapasın; AŞK nasip işidir,hesap işi değil; AŞK, adayıştır arayış değil.. Sen adanmışsan ve bu uğurda yanmışsan; AŞK, zaten gelir seni bulur...MEVLANA

*Bir gün halife Leyla'yı çağırıyor ve diyor ki : "Sen, O musun ki Mecnun senin için dağlara, çöllere düştü, senin için yana yakıla dolaşıyor,sen diğer güzellerden hiç güzel değilsin ki..." Leyla cevap verir, "Sus...Çünkü sen Mecnun değilsin... Hz.MEVLANA

*Ne kadar kibirli dursa da bardağın önünde eğilir çaydanlık. Öyleyse bu büyüklenme niye? Bu kibir, bu gurur niçin? Mütevazi ol, hatta bir adım bile geçme gurur kapısından. Bardağı insan bunun için, Öper daima alnından...Mevlana

*Zaten sevgi ve hoşgörü insanlık, hiddet ve şehvet hayvanlık vasfıdır. Sabırlı olun zira bulutlar ağlamasa yeşillikler nasıl gülebilir? Aceleci olmayın! Maksada sabırla erişilir , acele ile değil. Alelade otlar iki ay içinde, kırmızı gül ancak bir yılda yetişir. Tencerede bile yavaş ve ustaca kaynayan yemek, delice kaynayandan daha lezizdir... (Hz. Mevlana)

*Senin sevindiğin şeylerden, senden evvel çok kimse mutlu oldu; fakat sonunda her şey yel gibi geçti, gitti. O şey seni de bırakır, gönül koyma. O, senden ayrılmadan evvel, sen ondan vazgeçmeye çalış! (Hz. Mevlana)

*Acı suda tatlı suda berraktır. Sakın görünüşe aldanma...Görünüşte herkes insandır ama gerçek insan hal ehli olandır! Mevlana

*Ey gönül!.. AŞK nedir diye mi soruyorlar...?De ki: kim ki bu soruyu sorar,demek ki anlamaz;kim ki anlar, zaten bu soruyu sormaz. Mevlana

*Ben bir balığım, aşk ise daldığım bir derya..Aşk' tan gözlerim yaşlı olsa da o derya göz yaşımı nerden bilir..?Başımı o denizden çıkarayım desem !..Balığım ya ; nefesim kesilir...! Mevlana

*"Hadi yaramı sarmaya merhemin yok,Yalandan da olsa gönül alamaz mısın..? " Mevlana

*Akıp giden zaman içinde bir kafesteyim, Her türlü amelde çok ahesteyim, Kabrim beni bekliyorken dünyalık hevesteyim, Uyandır artık Ya Rab! belki son nefesteyim. . . ! (Hz. Mevlana)

*Yitirdiğin her ne ise; bir bakarsın yağmurlu bir gecede veya bir bahar sabahında karşına çıkmış.Bil ki! Güzellikler de var bu hayatta.Gel git’lerin olmadığı bir hayat düşünebilir misin? Hüzün olgunlaştırır. Kaybetmek sabrı öğretir....Hz. Mevlana

*Hiç görmediğim bir sevinç; kapına geldim..."Kim o" de yeterki; Sen kim olmamı istiyorsan o olmaya geldim... Mevlana

*Üzülme!..Dert etme can!..Görebiliyorsan, dokunabiliyorsan, nefes alabiliyorsan, yürüyebiliyorsan... ...Ne mutlu sana!.. Elinde olmayanları söyleme bana... Elinde olanlardan bahset can!… Üzülme!..Mevlana

*Hiçbir ayna, tekrar demir olmadı. Hiçbir ekmek, varıp harmanda buğday olmadı. Hiçbir üzüm artık koruk olmadı. Hiçbir olmuş meyve, yeniden turfanda hâle gelmedi. Piş, olgunlaş da bozulmaktan kurtul!”Hz. Mevlana

*İnsan, büyük bir şeydir ve içinde her şey yazılıdır. Fakat karanlıklar ve perdeler bırakmaz ki insan içindeki o ilmi okuyabilsin. Bu perdeler ve karanlıklar; bu dünyadaki türlü türlü meşguliyetler, insanın dünya işlerinde aldığı çeşitli tedbirler ve gönlün sonsuz arzularıdır.... Mevlana

*Misafirsin bu hanede ey gönül,umduğunla değil bulduğunla gül,hane sahibi ne derse o olur ne kimseye sitem eyle ne üzül...Hz.Mevlana..

*Aşk; vazgeçmektir Ey Sevgili!Mecnun gibi aklından, Kerem gibi bedeninden vazgeçmek. Yardan gayrısından, cümle cihandan vazgeçmek. Yemeden, içmeden, uykudan uyanıklıkdan ve vazgeçmekten bile vazgeçmektir gün gelince. Senin için senden vazgeçmişim. Bilesin! Hz.Mevlana

*Sözün altın gibi değerli olsa, işlediğin işler kötü ise, kimsenin yanında bir pul bile etmezsin...Değeri, sırtındaki eyerden aşağı olan bir ata nasıl güvenir de yola sürersin? Hz. Mevlana

*"Duydum ki kapıma gelmiş, tokmak olmadığı için kapıya vurmadan geri dönmüşsün. Bilmez misin, kalp kapısının tokmağa ihtiyacı yoktur; o ancak içeriden açılır...'' Hz. Mevlana

*Sen aşık olduğunu sandığın kişiye bağlanıyorsun, 'onsuz yapamam, çok seviyorum' diyorsun. Düşünmez misin onu sana sevdiren kim? Ben, seni bana sevdireni sevmişim... Hz.Mevlana

*Ne fark eder ki kör insan için, elmas da bir, cam da... Sana bakan bir kör ise, sakın kendini camdan sanma... Hz.Mevlana

*Hayallerinin yanında korkuların varsa iki kanatlı olursun. Tek kanatla uçulmaz zaten. Sopayla kilime vuranın gayesi kilimi cezalandırmak değil, tozunu kirini almaktır. Niye kederlenirsin. Taş taşlıktan geçmedikçe parmaklara yüzük olmaz. Parmaklara yüzük olmak dileyen taş, ezilmeyi yontulmayı göze almalıdır. Hz.Mevlana


*Hayat Avcundaki Su Gibidir ; Sen Tutmaya Çalıştıkça O Akıp Gider. . . ! Hz. Mevlana

*Sevgi ile aşk arasındaki fark hâkimiyet derecesiyle ölçülür. İnsan, gönlündeki hâle hâkim olabiliyorsa buna sevgi denir. Ama gönlündeki hâl insana hâkim ise onun adı aşk olur. Sevgide irade vardır ama aşkta irade elden gider...Hz.Mevlana

*Ey Gönül!.. Şimdi sorarım sana, hangi aşk daha büyüktür?.. Anlatılarak DİLE DÜŞEN Mİ?.. Anlatılmayıp da YÜREK DEŞEN Mİ?.. Hz. Mevlana

*Söküklerini dik sözlerinin, dilini kalbine yanaştır; dilinle söylediğini kalbinle de söyle. Dikiş tutmuyorsa şayet, söylenmeyi bırak; sus, kalbinden geçmeyeni diline değdirme.. Hz. Mevlana

*Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp ''Benim bir derdim var.''deme.Derdine dönüp ''Benim çok büyük bir rabbim var.''de.....Hz.Mevlana

*Susmak ; Mânâ EksikLiğinden DeğiL, BeLki Mânâ'nın DerinLiğindendir ..!Hz. Mevlana

*" Bir insan bilmiyorsa ne istediğini, hem seni ziyan eder , hem kendini...Dibini görmediğin suya dalmadığın gibi,emin olmadığın sevgiye teslim etme kendini..." Hz.Mevlana

*Sükut eyledim, ''Kahrı var'' dediler. Biraz söyledim, ''Zehri'' var dediler. Sustum, kahrından susuyor dediler; biraz konuştum, zehrini kusuyor dediler... Hz. Mevlana

*İnsanları tanımak için tüm gücünüzü verin, ama tüm sevginizi vermeyin. Çünkü onları tanımaya başladıkça verdiğiniz sevgiye acıyacaksınız. . . ! Hz Mevlana...

*Bir bakışın manası, hiçbir lisanda yoktur..Bir bakış, bazen şifa, bazen zehirli oktur..Bir bakış, ...bir aşığa neler neler anlatır ; Bir bakış bir aşığı senelerce ağlatır...Hz Mevlana

*Ey fâni sevgili! Sana yüklediğim mânâları sakın ola senmişsin gibi düşünme, inan ki aldanırsın... Sen o anlamlarla sadece zâhirde varsın, sen gönül dünyama yansıyandan ayrısın. Ben seviyorsam sen bahanesin, asıl sevdiğim Hakk'tır (C.C) unutmayasın... Hz. Mevlâna

*Gülene neden gülüyorsun diye sorulmaz, ama ağlayana neden ağladığı sorulur. Sende dualarında ağla ki RABBİN sebebini sorsun... Hz. Mevlana