-->
Logo

En Yeniler

Sevda Sözleri

    • Sığ suları en hafif rüzgarlar bile coşturabiliyor. Derin denizleri ise ancak derin sevdalar. Anladım ki, derin ve esrarengiz olan her şey susuyor. Anladım ki susan her şey derin ve heybetli. – Şems-i Tebrizi
    • Biz ne zaman yelken açsak sevdalara, kesiliyor bütün rüzgarlar ve biz ne zaman bir parça aşk istesek, yalnızlık kesiyor önümüz. – Cemal Süreya
    • Biz, önceden küçük şeylerle mutlu olan insanlardık. Sonra aklımıza sevda diye bir şey soktular, toparlanamadık. – Yılmaz Güney
    • Bir aşkı paylaşmak için çok geç, bir paylaşıma aşık olmak içinse erken. Beni sevda yerimden vurdu yine zaman. Şimdi sana söylenecek tek cümle: Bende sana yetecek kadar ben kalmadı. – Yılmaz Erdoğan
    • İnsanlar işine gelince değil de vicdanına değince iyilik yapsalardı; bugün çıkar ilişkileri değil, gerçek sevdalar yaşanırdı. – Nazım Hikmet
    • Nazım’ın dediği gibi kopardım portakalı dalından ama kabuğu soyulmadı, lakin gel de zamana anlat bunu. Sevdalara doyulmadı. – Can Yücel
    • Mesela çok değer verip aynı değeri alsak. Mesela üzülmesek. Mesela bir sevda için milyon kere ölmesek. Mesela. Meseladan yani. – Yılmaz Erdoğan
    • Ah benim sevdasına bencil yüreğinde sağlam sevdiğim. Aklıma gelişini seveyim. Ne güzelde darma duman ediyorsun beni. – Nazım Hikmet
    • Okyanusta ölmez de insan, gider bir kaşık sevdada boğulur. – Cemal Süreya
    • Sen öylesine, o kadar bensin ki… Ah nasıl anlatsam, boşuna bu çabalarım, doğru kelimeleri aramalarım. Ne kitaplar yazıyor, ne de sözlüklerde karşılığı var sana olan sevdamın. – Can Dündar
    • Behey! Kaburgalarında ateş bir yürek yerine idare lambası yanan adam! Behey armut satar gibi sanatı okkayla satan sanatkar! – Nazım Hikmet
  • Bizi bizden başkası zaten ayıramazdı. Bize bunu bizden başkası yapamazdı. Ah be sevgili; hamdım belki ama piştim yandım. Zaten beni senden başkası yakamazdı. – Hz. Mevlana
  • İnsanlar, güller arasında dikenler bulunduğundan şikayet edeceklerine, dikenler arasında güller yaratıldığına şükretmelidir. – Hz. Mevlana
  • Onları öfkeme layık bulmuyorum. Öfkem bana ait bir şey. Yakın hissetmediğim birine nasıl gösteririm onu. – Oğuz Atay
  • Eğer inceldiği yerden kopmasına izin vermezsen, gün gelir en sağlam yerinden kopar. Canın yanar, canını yakar. – Sunay Akın
  • Fotoğraf çekilirken, nedense kendimizi gülümsemek zorunda hissediyoruz. Yani aslında ona bile mutluluk oyunu oynuyoruz. – Oğuz Atay
  • Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşçesine. – Nazım Hikmet Ran
  • Hiçbir korkuya benzemez halkını satanın korkusu. – Nazım Hikmet Ran
  • İnsanın büyüdükçe mi artıyor dertleri? Yoksa insan büyüdükce mi anlıyor gerçekleri? – Özdemir Asaf
  • Hani çok su verince ölürmüş ya çiçekler, birisini de çok sevince bırakıp gidiyormuş meğer. – Cemal Süreya