-->
Logo

En Yeniler

KÜÇÜK ÇOCUĞUN DUASI

KÜÇÜK ÇOCUĞUN DUASI


Bir baba ile oğul oltalarını göl kenarına atıp
otele döndüler. Bir saat sonra gittiklerinde
oltaya dört beş balığın takıldığını gördüler.
Çocuk:
- Ben balıkların oltaya takılacaklarını
biliyordum, dedi.
Babası sordu:
- Nereden biliyordun?
- Dua ettim de onun için, dedi çocuk.
Cevaptan babası hoşnuttu. Oltayı yeniden
hazırladılar, ikisi de hallerinden memnun öğle
yemeği yemek için otele döndüler. Yemekten
sonra göle gittiler. Yine bir kaç balık
yakalanmıştı.
Çocuk:
- Böyle olacağını biliyordum, dedi.
- Nereden biliyordun?
- Dua ettim de onun için.
Baba oğul oltayı tekrar göle attı ve otele
gittiler. Yatmadan önce, göle gidip oltaya
baktıklarında bu defa bir tek balığın bile
oltaya takılmadığını gördüler.
Çocuk yine ama bu kez:
- Ben oltaya balık gelmeyeceğini biliyordum,
dedi.
Babası gelecek cevabı tahmin eder gibi sordu:
- Nereden biliyordun?
- Dua etmedim de onun için, dedi çocuk.
- Niçin dua etmedin.
Cevap enfesti ve asıl merak edilen de oydu.
- Oltaya yem takmayı unuttuğun aklıma geldi
de ondan…
Duanın kabul olması için bazı hususlara
dikkat etmek gerekir. Sebeplere yapışmadan
istemek kuru bir temennidir. Hadis-i şerifte
buyuruldu ki:
(Çalışmadan dua eden, silahsız harbe giden
gibidir.) [Deylemi] , ağaç isteyen tohum eker .
Okuduysanız Paylaşalım
Bu güzel kıssayı Herkes okusun.
DİNİ hikaye seven kardeşlerim bizi
TAKİP etsinler