-->
Logo

En Yeniler

Gece ile ilgili sözler

Gece ile ilgili sözler

    • Bir yengece, doğru yürümesini asla öğretemezsiniz. – Aristophanes
    • Ey hırs gecesinde uykuya dalan kişi, ecel sabahın ağardı gündüzünden kork. – Hz. Mevlana
    • Her gece onu düşünmekten saatim ilerlemez oldu. Kim sorarsa saat kaç diye. Cevabım hep aynı; o’na doğru. -Necip Fazıl Kısakürek
    • Ya Rab, bu uğursuz gecenin yok mu sabahı? Mahşerde mi biçarelerin, yoksa felahı! – Mehmet Akif Ersoy
    • Çoğu zaman gecenin daha canlı ve daha zengin renkli olduğunu düşünürüm gündüzden. – Vincent Van Gogh
    • Gecenin acısını çekmeyen bilemez sabahın ne kadar tatlı ve kıymetli olabileceğini. – Bram Stoker
    • Her gün kendimi biraz daha iyi hissedebileceğimi umarak kalkıyorum. Bazen öyle de oluyor. Sonra gece çöküyor ve o hâlâ yok
    • Gece, kadınlarla yıldızları güzel gösterir. – Lord Byron
    • Geceleyin kapılar kapanıp da ışıklar söndüğünde, odamda yalnızım deme, yine yalnız değilsin. – Epictetos
    • Her gece yatmadan okuduğum bir kitap olmanı isterdim. Kırardım; ışıkları söndürmeden, yarım kalan sayfanın ucunu ki sen buna; tenim kırışıyor, yaşlanıyorum derdin. – Sunay Akın
    • İyi bir koca geceleyin ilk uyuyan, sabahleyin de son kalkan kişi olmamalıdır. – Honore de Balzac
  • Kötülükleri yayanlar geceleri bile uyumuyorsa; iyiliklere inananların akşama kadar yatmaya ne hakları var. – Dr. Muhammed Bozdağ
  • Sabır nedir? Dikene bakıp gülü, geceye bakıp gündüzü tahayyül edebilmektir. Ve bilirler ki gökteki ayın Hilal’den dolunaya varması için zaman gerekir. – Şems-i Tebrizi
  • Masal da bilmezsin sen, lanet oku bana bu gece. Uyuyayım! – Dilek Akın
  • Sevgide güneş gibi ol, dostluk ve kardeşlikte akarsu gibi ol, hataları örtmede gece gibi ol, öfkede ölü gibi ol, her ne olursan ol, ya olduğun gibi görün, ya göründügün gibi ol. – Hz. Mevlana
  • İstediğim tek şey gece başını yastığa koyduğunda, aklına gelebilmek. – İlhan Berk İstediğin kadar uzağa git; hep aynı gökyüzünü paylaşacağız. – Yılmaz Odabaşı İstediğini söyleyen, istemediğini işitir.
  • Şaşırdım kaldım nasıl atsam adım; gün kasvet gece kasvet. Bulutlar, sisler içinde bunaldım; gök mavisine hasret. Olmuyor seni düşünmemek. – Cahit Sıtkı Tarancı
  • Bütün bir geceyi uykusuz geçirmene sebep olan şeyleri bir nefeste anlatamazsın. Önce içine atarsın, sonra da susarsın. – Murathan Mungan
  • Kariyer çok harika bir şey, ancak soğuk bir gecede ona sarılıp yatamazsınız. – Marilyn Monroe
  • Her kışın yüreğinde titreyen bir bahar vardır. Her gecenin peçesinin ardında da tebessümle bekleyen bir şafak vardır. – Çin atasözü.