-->
Logo

En Yeniler

Çanakkale Türküsü - (Çanakkale İçinde Vurdular Beni)


Çanakkale Türküsü
Çanakkale İçinde Vurdular Beni
Sesli Şiir Dinle


Çanakkale Türküsü


Çanakkale içinde vurdular beni 
Ölmeden mezara koydular beni 
Of gençliğime eyvah 

Çanakkale içinde aynalı çarşı
Ana ben gidiyom düşmana karşı
Of gençliğim eyvah

Çanakkale içinde bir uzun selvi
Kimimiz nişanlı kimimiz evli
Of gençliğim eyvah

Çanakkale üstünü duman bürüdü
On üçüncü fırka harbe yürüdü
Of gençliğim eyvah

Çanakkale içinde toplar kuruldu
Vay bizim uşaklar orda vuruldu
Of gençliğim eyvah

Çanakkale içinde bir dolu testi
Analar babalar umudu kesti
Of gençliğim eyvah

Not: Türkünün Aslı Anonimdir.
 Düzenlenmiş bugünkü hali ise:
Çanakkale türküsü, Çanakkale Savaşı'nı anlatan bir türkü.Ait olduğu yöre Kastamonu'dur.
Nakaratı " Çanakkale icinde aynalı carşı/x2 ana ben gidiyorum duşmana karşı Off gençliğim eyvah" şeklindedir.
Notaya Muzaffer Sarısözen'in aldığı türkünün kaynağı Kastamonu'lu İhsan Ozanoğlu'dur.


Çanakkale Zaferi, Türk askerinin ruh kudretini gösteren şayanı hayret ve tebrik bir misaldir. Emin olmalısınız ki, Çanakkale Muharebelerini kazandıran bu yüksek ruhtur.
 M. Kemal ATATÜRK