-->
Logo

En Yeniler

Mevlana Sözleri -3 Bilinmeyen Sözler

 Aşk öyle engin bir denizdir ki, ne kenarı vardır, ne de ucu bucağı.

 Allah"ın defineIeri yıkık gönüldedir. Yıkık yerlerde pek çok defineler gömülüdür. Kırılmış, iki yüz parça olmuş gönülü yapmak, Allah"a Hac"tan da yeğdir, Umre"den de.
 Hadi yaramı sarmaya merhemin yok. Yalandan da olsa gönül alamaz mısın?

 Sen, canının içinde Kur"an nurunu istiyorsan, şunu bil ki, oruç bütün Kur"an"ın tertemiz nurunun sırrıdır.
 Aşk kalpten vurur, dost ise sırttan. Kalp iyileşir ama sırt hep kambur kalır.

Tutalım ki Ali"den Zülfikâr sana miras kaldı. Sende Ali kolu ve kalbi yoksa Zülfikar neye yarar ki?
 Güzeli güzel yapan "edep"tir, edep ise güzeli sevmeye sebeptir.

Gönül, dert ile yandı; derdimi paylaşacak bir dost yok. Çok yer gezdim hüznümü azaltacak bir kişi yok. "Ben yarinim" diyen çok amma gerçekte vefalı bir yar yok.
 Birini seviyorsanız, onu Allah"tan isteyin. Kalpler Allah"ın elindedir.

Hoşlanmadığınız bir şey, belki de sizin için hayırlıdır. Bunun dışında yaptığınız yorumlar ve üzülmeler gereksizdir, biçaredir. Unutmayın; Sopayla kilime vuranın gayesi, kilimi dövmek değil, tozu almaktır.
 Gönül, han değil dergâhtır. Paldır küldür girip çıkılmaz, günahtır.

 Her şeyin anahtarı sabırdır. Civcivi, yumurtaları kuluçkaya yatırarak elde edersiniz, kırarak değil!
 Dilin aşkı yorumlaması güzeldir ama dile gelmeyen aşk daha güzeldir.

 Sabırlı olun, zira bulutlar ağlamasa, yeşillikler nasıl gülebilir? Aceleci olmayın, maksada sabırla erişilir, acele ile değil. Alelâde otlar iki ay içinde, kırmızı gül ancak bir yılda yetişir. Tencerede bile yavaş ve ustaca kaynayan yemek, delice kaynayandan daha lezzetlidir.
 Ömründen nasibin, kendini sevgiliden mesut bulduğun andan ibarettir.

 Üzülme, dert etme Can. Görebiliyorsan, dokunabiliyorsan, nefes alabiliyorsan, yürüyebiliyorsan, ne mutlu sana. Elinde olmayanları söyleme bana, elinde olanlardan bahset Can. Üzülme, geceler hep kimsesiz mi geçecek? Gidenler dönmeyecek mi? Yitirdiğin her ne ise; bir bakarsın yağmurlu bir gecede, veya bir bahar sabahında karşına çıkmış. Bil ki, güzellikler de var bu hayatta, gel-git"lerin olmadığı bir hayat düşünebilir misin? Hüzün olgunlaştırır, kaybetmek sabrı öğretir.
 Aşk; sandığın kadar değil, yandığın kadardır.

 İnanıyorsan aşka, arkasında duracaksın, gerek yok cellada çıkarıldığında dar ağacına, tabureye sen vuracaksın. Ey dost biz sevgimize taptık, secde ettik, karşılığında cennet değil cemalini istedik.
 Odun yanınca kül olur, insan yanınca kul olur…

 Ey aşık, hani özlem çekiyorsun ya sevgiliye! Bil ki, sevgilidendir özlemin özü. Odur asıl sana özlem duyan. Çünkü o tutuşturmayınca alevi, kimsede olmaz ateş. Ve aşk ateşi önce sevilene ondan sonra sevene düşer.
 Sen sadece sen değilsin; bensin, benimsin, bendesin.

 Uzaklık deyip de dert ettiğin nedir ki sevgili, biz Yaradanı da görmeden sevmedik mi?
 Acı, acıyla iyileşir. Aşk ise daha büyük bir aşkla.

 Aşkına dalmışım ben, nasihat neye yarar? Zehir içmişim ben, şeker neye yarar? Benim için: “Ayağına zincir vurunuz!” diyorlar. Divane olan gönüldür, ayağıma zincir vurmak neye yarar?
 Allah"a ulaşacak birçok yol var. Ben Aşk"ı seçtim.

 Aşk bir teslimiyettir, bir eriyiştir. Yeniden doğmak için uyanıştır. Aşkın bütün sırrı iki kelimede: varlığından soyunmak, Aşk için ya hep vardır, ya da hiç. Sen hep misin, hiç misin?
 Aşk, her şeydedir ama hiçbir şeyde görünmez.

 Ey aşk, yüceliğinden göklere bile sığmıyorsun. Böyle olduğu halde nasıl oldu da gizlice şu gönlüme sığdın?
 Aşk, altın değildir, saklanmaz. Aşkın bütün sırları meydandadır.

 Anlatılıpta gönül deşenmi, anlatılmayıp da yürek deşenmi Aşk? Bakıpta kıyamamak mı, baktıkca doyamamak mı Aşk? Aşk nedir bilirmisin? Ben ol'ki bilesin.
 Ayağına batan dikenler, aradığın gülün habercisidir.

 Sensiz düşünemiyorum, sensiz yapamıyorum; başkası ile de yaşama imkânım yok. Aşka dair ne söylesem, içi yanmayanlar, âşık olmayanlar anlamazlar ki.
 Ya olduğun gibi görün,
Ya da göründüğün gibi ol.

 Ne olurdu, seninle tatlılaşsaydım; yaşayış zaten acı.
Ne olurdu, sen razı olsaydın benden de, herkes kızsaydı bana.
Ne olurdu, seninle aram düzgün olsaydı da, bütün alemlerle aram açılsaydı, dünya yıkılıp yansaydı.
Sen beni sevdikten sonra malın mülkün değeri mi olur? Zaten toprak üstünde ne varsa hepsi de toprak olacaktır. Alem O´nunla kaimdir ve O´nsuz olan hiçbir şey yoktur. O´nun rızası, rahmeti, bereketi ve tecellisi olmayan hiçbir şeyin değeri yoktur.